Konular
Resûlullah Efendimiz
Üçüncü Yeni
Ahiret ve Ölüm
Alimler ve Evliyalar
Başarı
Batı ve Türkiye
Doğa ve Çevre
Dış Politika ve Dünya
Dinimiz ve Ehl-i Sünnet
Eğitim
Ekonomi
Gençlik
Güncel ve Aktüel
İlim, Bilim ve Teknoloji
İnsan ve Toplum
İstanbul
Kültür ve Sanat
Muhâfazakâr San’at
Savaş
Sevgi ve Hoşgörü
Siyaset
Tarih
Terör
Türk Dili ve Edebiyatı
Türk Cumhuriyetleri
Türkiye
Zaman & Vakit
SEFA KOYUNCU
ÜÇÜNCÜ YENİ
ŞİİRLER
Şiirleri
İğnelik
Rubâi
Nükteler
YAZILARI
Yazıları
Üçüncü Yeni
Yaşadıkça
Erdoğan'a Mektuplar
HİKAYELER & MİZAH
RÖPORTAJ & HABER
Röportajlar
Haberler
SEYDİŞEHİR
SEYDİŞEHİR
FOTOĞRAFLAR
OBJEKTİFİNDEN
KİTAPLARI
VİDEOLAR
VEFATININ ARDINDAN
Konular: Üçüncü Yeni
TÜRKÇEMİZ ERİYOR
"Bugün farkında olsak da olmasak da, pek çok İngilizce terim ve kelime dilimize girmiş durumdadır. Hatta deyim yerinde ise günlük hayatta İngilizce dinler ve konuşur hale geldik de olayın vehametinin farkında bile değiliz."
"Ne yazık ki, dilimizin göz göre göre eriyişine dur diyecek bir merci de ortalarda görünmüyor."
Sefa Koyuncu’dan "Edebiyatta Üçüncü Yeni Dönem!"
"Üçüncü Yeni Edebiyat Hareketiyle, Orhan Veli ve arkadaşlarının (Birinci Yeni – Garip) şiirimizden söküp attığı ölçü, kafiye, şekil ve şâiraneliği geri getiriyor; Cemal Süreyya ve arkadaşlarının daha da ileriye giderek (İkinci Yeni) şiirimize soktuğu anlamsızlık, saçmalık ve dağınıklığı reddediyoruz. Batı taklitçisi bu iki akımla binlerce yıllık Türk edebî zevkinin önü kesilmek, verimli kaynakların kökü kurutulmak istenmiştir. ‘Üçüncü Yeni’yle bu bölücü ve yıkıcı hareketlere set çekiyor, herkesi ölçülü, kafiyeli, şekilli ve anlamlı hâlis Türk şiirine sâhip çıkmaya çağırıyoruz!"
TOLSTOY SENDROMU
"İdealist ve mistik Tolstoy, gerçeği ele alışıyla çağının en büyük yazarlarından biridir. Usluba önem vermemiş ve romanı sanat eseri haline getirmekten kaçınmıştır. “Sanat için sanat” tezinin ısrarlı savunucularındandır. Rus toplumunu ve ruhunu büyük bir güçle yaşatmayı, tahlil etmeyi başarmıştır."
YAKARIŞ
Yarab, gönlü viraneye,
Naçar gezen avareye,
Meden eyle bîçâreye,
Sadâkatte daim eyle.
ŞİİRCEMATİK
Şuarâyı zamâne,
Mâdem ölçüden bıktı...
İşte yeni bir nâne:
Şiircematik çıktı!
MERSİN’E
Üçüncü Yeni dostlar,
Dâvet etti Mersin’e...
Etmeliyiz itibâr,
Hakîkatin sesine!
Üçüncü Yeni Edebiyat Akımı Nedir?
Üçüncü Yeni Edebiyat Akımı nedir?
Neden böyle bir akıma ihtiyaç vardır? Sefa Koyuncu neden bu akımın öncülüğünü yapmak için yola çıkmıştır? Önyargılarınızı bir kenara bırakın ve buyrun okuyun...
HAYDİ ÜÇÜNCÜ YENİ!
Şiirlere musallat, ‘Garip’ bir hastalık var.
Dinleyen olur berbat, okuyan sara tutar...
...
Korsan Hikmet’ler daldı, çaldılar mücevheri.
Kuru iskelet kaldı, şiirimizden geri...
CAN SUYU
Dur yolcu! Bu memleket,
Bir devrin battığı yer!
Dilindeki rezalet,
Esperanto’dan beter!
ŞÂİRCE
Serbeste şiir denmiş,
Yapılmış büyük hatâ...
Velâkin benimsenmiş,
Girmiş edebiyâta!
KÖSTEBEK
Efendim Türk dilinde,
Köstebek gezer durur...
Nacak vardır elinde,
Sözün beline vurur!
MARTAVAL
Sözde ses uyumu ya;
Özde yat kalk borusu!
Dizildik tek sıraya,
Ya tiz, ya bas doğrusu!
OTOMATİK
Dili bozmak eliyle,
Görülmemiş bir olay!
Türkçe’miz bu hâliyle,
Guinness’e güçlü aday!
ORGANİK
Tabiî gıdâlara,
Talep hayli artıyor...
Almıyor satan para,
Altın ile tartıyor!..
İRONİ
Bir ve İkinci Yeni,
Geldi ‘Garip’ fikirle...
Bozdu mâhut düzeni,
Alay etti şiirle!
‘D’ CANAVARI - 04 Haziran 2008 Çarşamba
Toz kondurup güzele,
Çirkinleştirmek vahîm!
Bu hayâtî mesele,
Cihân harbinden mühim!
Üçüncü Yeni Hoşgeldin
Birer birer söktüler, elmaz tezyinâtını,
Orta yere döktüler, billurdan hayatını.
Sahtesini taktılar, sana mücevherâtın,
Yalanlarla yaktılar, yağmalandı sanatın.
KAFALAR DEĞİŞMELİ
“Avrupa büyük” diyen,
Kafalar değişmeli.
Acı gerçeği gören,
İnsanlar yetişmeli.
Üçüncü Yeni Manifesto
ÜÇÜNCÜ YENİ MANİFESTO I SEFA KOYUNCU
"Üçüncü Yeni’nin temel esaslarını, 3 maddede şöyle özetleyebiliriz:
1-Şiirler; ölçülü kafiyeli, anlamlı ve biçimli metinlerdir.
2-Türkçe nesir cümlesi kurallıdır.
3-Vezni olmayan her yazı, nesirdir.
Şimdi, 3. Yeni’nin bu 3 temel esâsını sırasıyla biraz daha açalım:"
BİR ÂHENGİN DOĞUŞU
Ecdâdımızın asırlarca şaheser mısralar meydana getirdiği aruz vezninin, deve yürüyüşünden alınması gibi, rubâi vezninin de çok hoş bir hikâyesi var. Şâir Rûdekî’ye, -işittiği an- rubâi veznini düzenlemede ilhâm kaynağı olduğu söylenen âhenk, şudur:
HABABAM SINIFI
“Şiir nâmına vezinsiz-kafiyesiz düz metin ortaya koymayaçalışanlar, muhtevada olmasa bile şekil yönünden Nazım Hikmet taklitçisidir.” Bu hakîkati açık seçik dile getiren Rıfat Ilgaz..."
TDK, MUHAFAZAKÂRLARA ‘TUTUCU’ DEMEKTE DİRENİYOR
“Atıcı” ve “tutucu” terimleri hangi spor dallarında kullanılır?
Türk Dil Kurumu (TDK) sözlüğünde muhafazakâr karşılığı olarak verilen “tutucu” kelimesini ilk gördüğümde, aklıma futbol takımlarının file bekçileri geldi. “Tutucu”, pekâlâ “kaleci” ile eş anlamlı olarak kullanılabilirdi. “Turgutlu Spor’a bir atıcı bir tutucu transfer” başlıklı haber de bu düşüncemde yanılmadığımı gösterdi.
DİL VE ÜSLUPTAKİ SERTLEŞME PSİKOLOJİMİZİ BOZUYOR
Dilimiz sertleşiyor! Osmanlı İstanbul’unun o âhenk âbidesi, o nâzik üslubunu yok ettik! Konuşurken birbirimize karşı kullandığımız kelimeler, göstericilerin polis panzerine fırlattığı taşlardan, Molotof kokteyllerinden farksız. Etki, tepki doğuruyor ve geriliyoruz, psikolojimiz bozuluyor. Bu felâketin sorumlusu ise Fıstıkçışahap’tır.
Haydi Üçüncü Yeni
HAYDİ ÜÇÜNCÜ YENİ!
"Şiirlere musallat, ’Garip’ bir hastalık var.
Dinleyen olur berbat, okuyan sara tutar.
Korsan Hikmet’ler daldı, çaldılar mücevheri.
Kuru iskelet kaldı, şiirimizden geri.
Nazım Hikmet kuyruğu, Birinci Yeni şiir,
Moskova’dan buyruğu, piri Orhan Veli’dir."
1
2
3
4