Konular
Resûlullah Efendimiz
Üçüncü Yeni
Ahiret ve Ölüm
Alimler ve Evliyalar
Başarı
Batı ve Türkiye
Doğa ve Çevre
Dış Politika ve Dünya
Dinimiz ve Ehl-i Sünnet
Eğitim
Ekonomi
Gençlik
Güncel ve Aktüel
İlim, Bilim ve Teknoloji
İnsan ve Toplum
İstanbul
Kültür ve Sanat
Muhâfazakâr San’at
Savaş
Sevgi ve Hoşgörü
Siyaset
Tarih
Terör
Türk Dili ve Edebiyatı
Türk Cumhuriyetleri
Türkiye
Zaman & Vakit
SEFA KOYUNCU
ÜÇÜNCÜ YENİ
ŞİİRLER
Şiirleri
İğnelik
Rubâi
Nükteler
YAZILARI
Yazıları
Üçüncü Yeni
Yaşadıkça
Erdoğan'a Mektuplar
HİKAYELER & MİZAH
RÖPORTAJ & HABER
Röportajlar
Haberler
SEYDİŞEHİR
SEYDİŞEHİR
FOTOĞRAFLAR
OBJEKTİFİNDEN
KİTAPLARI
VİDEOLAR
VEFATININ ARDINDAN
Etiket: muhafazakar
HASRET-İ İSTANBUL
"Cancağızım, gün döner yine sana gelirim,
Kıyılarına çarpar, inci mercan veririm.
Mızraplar tellerinde, bense sende eririm,
Sorsalar bana seni, âh! Nereden bilirim?
İlim döken divide hokkanın cengi gelse,
Yalaz saran nefese su deyi, bengi mi var?
Dudağın arasına zürkatin rengi gelse,
Hasreti düğümleyen başka nirengi mi var? "
TAM İLMİHÂL (Seâdet-i Ebediyye)
ŞİİR I TAM İLMİHÂL KİTABI
(Seâdet-i Edebiyye)
"...Düşürmez cehalete,
Sevk eder adalete,
Koşturur fazilete,
Tam İlmihal kitabı.
İlim istersen eğer,
Okunmalı beraber,
Nakle verir çok değer
Tam İlmihal kitabı."
İstanbul’un 100 Türbesi
"....Tahta çıkan padişahların kılıç kuşandıkları Eyüp Sultan Türbesi İstanbul’un önemli ziyaret yerlerinden biridir.
Cami ile türbe arasındaki avluda bulunan çınar ağacını Fatih Sultan Mehmed kendi eliyle dikmiştir. Ağacın bulunduğu nokta, Eyyüb Sultan’ın gasledildiği yerdir. Türbe çeşitli padişahlar devrinde onarım görmüş, Lale Devri’ndeyse geniş kapsamlı bir tadilattan geçirilmiş günümüzdeki durumunu kazanmıştır. "
İNTERNET
Kâinât arşivine,
Olmak istersen sırdaş.
İnternet bir hazine,
Sen de bağlan arkadaş.
ORTA DOĞU
ŞİİR I ORTADOĞU
"...Avrupa, Amerika, bizi bize kırdıran,
Fitne, fesat, tefrika, oldu bizi ayıran.
Bir kavmi aramızdan, alıp böldüler bizi,
Vurdular arkamızdan, üzdüler hepimizi!"
MEHMETÇİK DESTANI
"Bu güzel coğrafyada biz, bin yıllık kardeşiz;
Neş’emiz, sevincimiz, üzüntümüz bir bizim.
Ya anayız ya baba, bacı yahut bir eşiz;
Her birimiz kahraman bir Mehmetçik’tir bizim!
Tek vatan, tek bayrakla zirvedeki tek sesiz;
Tam yetmiş beş milyonluk tek yürek, tek nefesiz.
Türk’üz veya Kürd’üz biz, Laz’ız yahut Çerkes’iz;
Her birimiz kahraman bir Mehmetçik’tir bizim."
BUGÜNÜN YARINI VAR
ŞİİR I BUGÜNÜN YARINI VAR
"Layt İslamcı takımı,
Yeni Haçlı akımı,
Hızlandırır yıkımı,
Soldan destek alınca.
(Üç din de haktır) diyor,
Kiliseye gidiyor,
Haçı vaftiz ediyor,
Din sahipsiz kalınca."
MAHKUM
ŞİİR I MAHKÛM
"...Görünmeyen bir gölge,
Dolanır etrafında…
Kurtarılmamış bölge,
Kaynar sol tarafında!
Sendedir nere gitsen,
Adım atsan peşinde…
Gitmez elinle itsen,
Zâten itemezsin de!"
BİR NUMARA ZANLISIN
"Neden böyle bitmişim,
Soruyorum kendime…
Bir meçhûlde yitmişim,
Çekilmişim bendime!
Hayat dolu bir dünya,
Varken çevremde dönen…
Görmeden renkli rüya,
Mumum gittikçe sönen!"
TINGIRTI
İğnelik I TINGIRTI
"Avrupa’nın her kiri,
Revaç buldu alındı!
İlaç diye zehiri,
Kopyalandı çalındı!
BEKLERİM
ŞİİR I BEKLERİM
"Sevginin nefesinde,
Sevginin izindeyim.
Sevgimin gemisinde,
Sevgi denizindeyim.
...
Fırtınalı deryada,
Kemendindir limanım!
Sendendir bana fayda,
Ben seninle insanım!"
REKOR
ŞİİR I REKOR
"Eğitim işlerinde,
Batı hapı yutalı;
Şehrin orta yerinde,
Olduk eli baltalı!"
KANDİL
İğnelik I KANDİL
"Yağmur sonrası ece,
Kandile bakıyorum...
Şimşek çakıyor gece,
Tuvali yakıyorum!"
YABANCI
"Yabancılar ha gayret,
Üretin biz alırız!...
Üretmeye ne zahmet,
Biz hazıra hazırız!..."
PARA
İğnelik I PARA
"Bire bin katılıyor,
Kasaya el vurana!
Alınıp satılıyor,
Ülkeler bir arena!"
SİN-İ CEFA
ŞİİR I SİN-İ CEFÂ
"Lâkin senin adına alev alır yanarım,
Bilirim inadına faydasızdır ısrârım.
Her işin bedeli var, er geç derleyeceksin!
Ve iliklerine kadar donup, terleyeceksin!"
Batı San’atının Hikayesi
"- Hıristiyan âleminin orijinal bir san’atı yoktur. Batı (Hıristiyan) san’atı diye lanse edilen, İsa "aleyhisselâm"dan çok önce yaygın olan Yunan-Roma Natüralist resim ve heykel geleneğini geliştirerek devam ettirip, kiliseye sokmaktan ibarettir."
- "Batı’da yaklaşık olarak 19. yüzyılın ortasına kadar baskın san’at modeli taklide dayanıyordu. San’ata dair değerlendirmenin birincil temeli, eserin ideal doğa anlayışına (Naturalist) uygunluğuydu."
FIFA’LIK
İğnelik I FIFA’LIK
"Fikstür tamam çocuklar,
Saha ise nizâmi...
Kural dersen o da var,
Performanssa azâmi!"
TELLİ TURNA
"...Çıktı dünyanın dibi,
Sulak alanlar bitti!...
Nice güzeller gibi,
O da bizi terk etti!..."
KÖRDÜĞÜM
ŞİİR I KÖRDÜĞÜM
"...Derdi imhâ Haçlı’nın, atmak bu toprakdan seni!
Kopma aslâ kimliğinden, istiyorsan ülkeni!
Vazgeçersen kültüründen sen olursun bir buhâr,
Bağlanırsan şâhlanırsın, din-i İslâmdır bahâr!"
SANATTA YENİDEN YAPILANMA - Türkiye Gazetesi - 26 Mayıs 2013
"...Hükümet, san’at kurumlarını hantal yapıdan kurtarıp verimli hâle getirecek yeni bir teşkilâtlanmaya gidiyor. Devlet Tiyatro, Opera ve Balesi genel müdürlükleri kaldırılarak, ülke genelindeki san’at faaliyetleri tek çatı altında (Türkiye Sanat Kurumu) toplanıyor."
"...Peki, aradan geçen 64 yılda, Devlet Tiyatroları, kuruluş gâyesinde sıralanan bu dört maddenin bırakın tamamını, herhangi birini gerçekleştirebilmiş mi?
- Hayır!"
ÖNCE TEMEL SONRA DUVAR - Türkiye Gazetesi - 28 Nisan 2013
"Eshâb-ı kirâmın büyüklerinden İbni Abbas’a bir adam gelip, "Ya İbni Abbas, ben hayatımı şu gördüğün resimleri yaparak kazanıyorum. Bu hususta bana fetva ver!" dedi. İbni Abbas, kendine iyice yaklaşmasını istedikten sonra elini adamın başı üzerine koyarak, "Bak ben şimdi sana Resûlullah’dan duyduğum bir hadisi haber vereceğim. Peygamber Efendimiz, her canlı resmi yapan (musavvir) cehennemdedir ve Allahü teâlâ, yaptığı resme ruh verinceye kadar bu kişiye azap eder. Ruh vermesi de zâten mümkün değildir" buyurdu.
Bu sözleri işitince dehşete kapılan adamın rengi sapsarı oldu. Bunun üzerine İbni Abbas, adama, "Eğer sen san’atına devam etmek mecburiyetinde isen, ağaçların ve cansız eşyaların resmini yap" dedi. "
MUHAFAZAKÂR SAN’AT NEDİR? - Türkiye Gazetesi - 14 Nisan 2013
"...Çözüme katkı olması dileğiyle hemen belirtelim ki, her san’atçı hatta her millet ve medeniyet kendi san’atının muhafazakârıdır. Ya’nî, hiçbir millet; inanç, kültür ve tarihinden kaynaklanan, dolayısıyla köklü bir geçmişi olan san’atlarının yok olup gitmesine râzı olmaz.
Her millet, köklü san’atlarının yeni teknoloji ve fikirlerle geliştirilip, "Bu, benim millet ve medeniyetimin, gelenek temelleri üzerinde yükselen
çağdaş san’atıdır" diye övünerek, çağlar boyu insanlık âlemine sunulmasını ister."
ŞADİ ÇALIK’IN SOYUT ESERLERİ - Türkiye Gazetesi - 7 Nisan 2013
"...Nitekim, 1957’de inşaat demirinden yapıp sergilediği soyut heykeli ile büyük yankı uyandıran Şadi Çalık; "Minimumizm" adını verdiği, Türkiye’de bir ilk olan ve günümüzde de önemi gittikçe artan bu ilginç çalışması ile "tek bir çizginin mekânda değerini göstermek" istemiştir."
"...Prof. Şadi Çalık’ın çağdaş Türk soyut san’atındaki öncü rolünü, vefatından 32 yıl sonra da olsa bugün çok daha iyi anlıyoruz!.."
ilk
16-30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40