Konular
Resûlullah Efendimiz
Üçüncü Yeni
Ahiret ve Ölüm
Alimler ve Evliyalar
Başarı
Batı ve Türkiye
Doğa ve Çevre
Dış Politika ve Dünya
Dinimiz ve Ehl-i Sünnet
Eğitim
Ekonomi
Gençlik
Güncel ve Aktüel
İlim, Bilim ve Teknoloji
İnsan ve Toplum
İstanbul
Kültür ve Sanat
Muhâfazakâr San’at
Savaş
Sevgi ve Hoşgörü
Siyaset
Tarih
Terör
Türk Dili ve Edebiyatı
Türk Cumhuriyetleri
Türkiye
Zaman & Vakit
SEFA KOYUNCU
ÜÇÜNCÜ YENİ
ŞİİRLER
Şiirleri
İğnelik
Rubâi
Nükteler
YAZILARI
Yazıları
Üçüncü Yeni
Yaşadıkça
Erdoğan'a Mektuplar
HİKAYELER & MİZAH
RÖPORTAJ & HABER
Röportajlar
Haberler
SEYDİŞEHİR
SEYDİŞEHİR
FOTOĞRAFLAR
OBJEKTİFİNDEN
KİTAPLARI
VİDEOLAR
VEFATININ ARDINDAN
Konular: Dinimiz ve Ehl-i Sünnet
MABETSİZ FABRİKA
“… Ne olacak yani? Bütün meselemiz bu mu? Her şey tamam da bir cami mi eksik?” diye aklından geçirenler olabilir. Böyle düşünenler, şu anda dünyanın dehşet verici manzarasına ibretle bakmalıdırlar.”
“…Camiler bulunduğu bölgenin tapu senetleridir. Müslüman Türk nüfusunun mevcudiyetini gösteren alâmet; manevî bayraklar, yani göğe yükselen minarelerdir.”
AYVALLI HOCAYI DİNLERKEN
“…Topluluklardaki huzursuzluğun temelinde ise birbirinin hak ve hukukuna riayet etmemek vardır ki, kumar, fuhuş gibi kötülükler vardır. Bunlar da bize Batı kültürü ile birlikte girmiştir. Batı kültürünün temeli haksızlık, adaletsizlik ve kötülüklerin teşviki temeli üzerine kurulmuştur. “
Bayram’la Gelen - Seydişehir Postası I 1990
“…Vilayet meselesi Seydişehir’in en önemli ve en büyük meselesidir.
Seydişehirli’lik duygusu taşıyan herkes bu meseleyi anlatmak için elbirliği yapmalıdır.”
MESNEVİ’DEN İNCİLER
"Ney çalmak, oynamak, zıplamak şöyle dursun, Mevlana Celâleddin-i Rûmî hazretleri, yüksek sesle zikir bile yapmazdı."
Bekleyiş - Seydişehir Postası I 1989
“… Bu yılın kışı kuraktı.
Yazı da kurak geçecek anlaşılan.
Baharından belli.
“Bir damla yağmur düşmedi, bizim oralara diyor ihtiyar bir çiftçi. Allah açlıkla terbiye etmesin. Çok zordur. Onu ancak gören bilir; çeken bilir.”
MEVLANA’YI ANLAMAK
Sefa Koyuncu 1987 yılındaki yazısında diyor ki;
"Hazret-i Mevlânâ’yı yalnız bir mütefekkir, şair, hümanist gibi düşünmek ve öylece anlamaya çalışmak, asıl varlığı bırakıp herhangi bir
özelliği içinde sıkışıp kalmaya benzer. Bu ise, en azından Mevlânâ’yı çok eksik ve yarım anlamaya, hatta hiç anlamamaya sebep olabilir."
Abidin Paşa Mesnevî şerhinde, bazı edebiyatçılar tarafından çalgı aleti olan ney şeklinde düşünüldüğü için yanlış olarak Mevlânâ’nın ney çaldığı veya dinlediği sanılan; Mesnevi’deki "Ney" kelimesinin insan-ı kâmil olduğunu dokuz türlü isbat etmektedir.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14