Konular
Resûlullah Efendimiz
Üçüncü Yeni
Ahiret ve Ölüm
Alimler ve Evliyalar
Başarı
Batı ve Türkiye
Doğa ve Çevre
Dış Politika ve Dünya
Dinimiz ve Ehl-i Sünnet
Eğitim
Ekonomi
Gençlik
Güncel ve Aktüel
İlim, Bilim ve Teknoloji
İnsan ve Toplum
İstanbul
Kültür ve Sanat
Muhâfazakâr San’at
Savaş
Sevgi ve Hoşgörü
Siyaset
Tarih
Terör
Türk Dili ve Edebiyatı
Türk Cumhuriyetleri
Türkiye
Zaman & Vakit
SEFA KOYUNCU
ÜÇÜNCÜ YENİ
ŞİİRLER
Şiirleri
İğnelik
Rubâi
Nükteler
YAZILARI
Yazıları
Üçüncü Yeni
Yaşadıkça
Erdoğan'a Mektuplar
HİKAYELER & MİZAH
RÖPORTAJ & HABER
Röportajlar
Haberler
SEYDİŞEHİR
SEYDİŞEHİR
FOTOĞRAFLAR
OBJEKTİFİNDEN
KİTAPLARI
VİDEOLAR
VEFATININ ARDINDAN
Etiket: karakoç
SEZAİ’NİN ROSA’SI VİNCİ’NİN LİSA’SINI HATIRLATIR
"- Tehlikenin ve işlenen kültür cinâyetinin boyutunu da işte bu postmodern tespit gösteriyor.
- Sözün özü, Türk edebiyatı işte böyle sessiz-sedâsız Hıristiyan kültürünün kucağına itiliyor. "
Bu Kafa ve Monna Rosa
"...Asaf Halet Çelebi’nin Türkçe bir kitabına niye, "Om Mani Padme Hum (1953)" adını verdiğini merak ettiğim gibi Sezai Karakoç’un da Monna Rosa’sını hep merak etmişimdir. Öğreniyorum ki, "Om Mani Padme Hum" kelimeleri, Asaf Halet Çelebi’nin, Budizm’e ait bir duayı anlattığı "Sidharta" adlı (saçmalık denilebilecek) denemesinde (bu tür vezinsiz kafiyesiz yazılara şiir demiyorum) geçiyor."
ÖDÜL İPTAL EDİLSİN! -BHD Haber - 06 Şubat 2007
"...Sezai Karakoç, fikirde olmasa bile yazdığı serbest şiirlerle millî Türk veznini yıkan Nazım Hikmet’in izindedir. Monna Rosa, "modern bir Leyla ile Mecnun denemesi" sözleriyle de Batılılaşmanın en uç örneğini vermekte ve bin yıllı Türk-İslâm Edebiyatına ihânet etmektedir."
"Türk edebiyatının zirvesi olan şiir, bu Batı taklitçisi serbestçi taife marifetiyle iflas etmiş, bitmiştir. Bu yazdıklarımın indî (subjektif) bir iddiadan ibaret olmayıp, hakikâtin ta kendisi olduğu, bugün olmasa bile zaman içinde anlaşılacak ve kafalara dank edecektir."